Kotimainen muotibrändi Voglia aloitti yhteistyön Sugar Helsingin kanssa

Nainen rantakalliolla pellavamekossa

Uudistunut Voglia pyrkii laajentamaan asiakaskuntaansa ja valloittamaan vastuullisesta muodista kiinnostuneet kuluttajat. Vuonna 1983 perustetun Voglian toimitusjohtajaksi syksyllä 2019 siirtynyt Katriina Virtanen luotsaa kolmannen sukupolven perheyrityksen brändiuudistusta vakaasti eteenpäin. Tuoreimpana projektina on yhteistyö pr-toimisto Sugar Helsingin kanssa.
    Voglia ja Sugar sopivat ihanasti yhteen, sillä molempien yritysten toiminnan lähtökohtana on vastuullisuus ja tavoitteena tiedostavan kuluttamisen suunnannäyttäjyys. Sekä Sugar että Voglia haluavat kyseenalaistaa totutut tavat ja haastaa muutokseen. Estetiikasta ja elämästä voi nauttia myös vastuullisesti.
    ”Eettisyys ja ekologisuus ohjaavat kaikkea toimintaamme. Pelkkä tuotannon, materiaalien ja logistiikan vastuullisuus ei riitä, vaan tuotteiden on oltava myös viehättäviä, tyylikkäitä ja mukavia, jotta niihin ihastutaan, rakastutaan ja niitä käytetään mahdollisimman kauan”, toteaa toimitusjohtaja Virtanen hymyillen.
    ”Meille vastuullisuus on luontainen osa kauneuden ja hyvän olon määritelmää.”

Voglian design on pehmeää, ajatonta ja harkittua. Laadukkaista materiaaleista valmistetut tuotteet ovat pitkäikäisiä ja kestävät aikaa sekä visuaalisesti että funktionaalisesti – jopa sukupolvilta toisille. Koko Voglian mallisto suunnitellaan ja kaavoitetaan Suomessa. Viime vuonna 72 % tuotannosta valmistettiin yrityksen omilla Viron tehtailla, Viljandissa ja Võrussa. Lähituotannon lisäksi Voglia suosii Euroopassa valmistettuja materiaaleja.
    Vankka kokemus näkyy erityisesti Voglian suunnittelun tarkkuudessa ja vaatturintaidossa. Brändi panostaa istuvuuteen ja suunnittelee vaatteensa kehojen moninaisuutta kunnioittaen sekä siitä iloiten.
    ”Haluamme yhdistää vuosikymmenten aikana kehittyneen osaamisemme nykyaikaisiin materiaaleihin ja designeihin, jotka puhuttelevat eri-ikäisiä asiakkaita. Meitä kiehtoo ajattomuuden ja ajankohtaisuuden kohtaaminen”, kertoo muotitalon pääsuunnittelija Paula Polkumaa.
    Lisäksi tärkeä osa uuden ajan Vogliaa ovat kuosit. Tämän kesän tuotteita koristavat muun muassa vähäeleinen Journey-raitakuosi, abstrakti Merihelmi sekä runsas kukkakuvio nimeltään Hehku. Voglian painokuosit luo brändin oma suunnittelija Salla-Maaria Syvänen.

Kesän 2021 Voglia-mallisto on inspiroitunut yksinkertaisuudesta ja hitaasta elämäntavasta, ylellisistä vastuullisista kankaista sekä seikkailuista maalla ja kaupungeissa. Kokoelman vaatteissa ja asusteissa on käytetty runsaasti luonnonmateriaaleja, kuten pellavaa ja silkkiä. Tämä kesämallisto on upea yhdistelmä monikäyttöisiä tuotteita, joissa voi todella aistia Voglian pehmeyden ja unelmoivan rauhallisuuden, jota brändin uusi slogan True Nordic Charm kuvaa täydellisesti.

Lisätietoja:
Katriina Virtanen, toimitusjohtaja, katriina.virtanen@voglia.fi
Salla-Maaria Syvänen, suunnittelija ja AD, salla-maaria.syvanen@voglia.fi
Kuva: Sanna Lehto (AS YOU ARE Agency)

Viimeksi katsomiasi